OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikee28
    Classic
    • 2010
    • 24

    OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    gruha2, ajk dociągną A1 bliżej was to może z 3miasta też będziemy do Was śmigać
    Świetnie, zapraszam, tym bardziej że będziemy zaraz obok, na wlocie do Torunia... :lol:
  • golibroda
    Rider
    • 2009
    • 530

    #2
    OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

    Witajcie,

    W cennikach dilerów pojawiła się oferta Skody Octavii z silnikiem 1.2 TSI - 105 KM.
    Jeśli jest już do kupienia to pozbierajmy informacje na ten temat: opisy, artykuły, linki do testów itp.

    Ceny wyjściowe kształtują się następująco:

    classic: 59800
    mint: 60799
    ambiente: 66500
    elegance: 75000

    Obowiązuje nadal upust 5000 tys złotych od Skody

    Jakby ktoś miał, widział czy testował to proszę o opisanie wrażeń.
    Pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz

    • PiterNZ
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 389

      #3
      Chętnie dowiedziałbym się czy silnik ma dokładnie te same parametry co w Yeti?
      Czyli:
      moc maksymalna 77 kW przy 5.000 obr./min.
      maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy obrotach od 1.550 do 4.100.

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9943
        • Ford

        #4
        Który to już z kolei temat o 1.2TSI?

        PS: Golibroda, kupiłeś w końcu jakąś Skodzinę???
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Jak tak dalej pójdzie to za 5 lat będzie w ofercie O3 z silnikiem 0,7l z TTTSSSiii i mocy 140KM przy 11000obr)))

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            niby dobry silnik ale do polo lub fabii
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Flame
              Elegance
              • 2010
              • 898

              #7
              Ja tam bardziej jestem ciekawy żywotności takiego silnika... :|
              ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

              ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

              ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

              Komentarz

              • kurczak1985
                Rider
                • 2009
                • 300

                #8
                Ja mimo wszystko wolałbym jednostkę 1.6MPI
                Jakoś tak trwalsza się wydaje niż 1.2 w takiej budzie :wink:

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  golibroda, a Ty już coś wybrałeś czy dalej się zastanawiasz ??
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9943
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    Jak tak dalej pójdzie to za 5 lat będzie w ofercie O3 z silnikiem 0,7l z TTTSSSiii i mocy 140KM przy 11000obr)))
                    I pomyśleć, że 30-kilka lat temu do napędu protoplasty dzisiejszego Audi A4 wystarczał silnik 1.3 o mocy 55KM... A w golfie siedziało 1.1 50KM... (fakt, te auta ważyły mniej niż 50% wagi dzisiejszych odpowiedników)
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14891
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      Zamieszczone przez kazik4x4
                      Jak tak dalej pójdzie to za 5 lat będzie w ofercie O3 z silnikiem 0,7l z TTTSSSiii i mocy 140KM przy 11000obr)))
                      takie czasy - wszystko idzie w tym kierunku - niby ekologia

                      Autka na wodę (bo i o gazie są już opinie, że wcale nieekologiczny). Silniczki od samochodzików zdalnie sterowanych - bo małe i słabe - niedużo spalą. W bagażniku oprócz gaśnicy i trójkąta - żagiel, żeby chociaż z wiatrem szybciej pojechać, albo zestaw pedałów od roweru.

                      Na pierwszy rzut oka fajna sprawa (1,4 TSI, 1,2 TSI - małe pojemności, spore moce porównywalne z dotychczasowymi większymi dużo silnikami).

                      tylko faktycznie co sie okaże za kilka lat...
                      Zamieszczone przez Flame
                      Ja tam bardziej jestem ciekawy żywotności takiego silnika... :|
                      Pewnie tak jak z deselkami - stary sprawdzony 1,9 SDI nie do za jeż dże nia!!!! Nowy 1,9 TDI - koszty napraw mogą zniechęcić.

                      Na pewno
                      Zamieszczone przez kurczak1985
                      Ja mimo wszystko wolałbym jednostkę 1.6MPI
                      Jakoś tak trwalsza się wydaje niż 1.2 w takiej budzie :wink:
                      Te nowe tricki - to tylko radość z jazdy. Ale jak portfel przewieje... to chyba lepiej pojechać kawałek dłużej za jakimś TIR-em...
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #12
                        Nie ekologia jest najważniejsza w tych silnikach (1.8 1.4 i 1.2) a to że są to TURBO doładowane jednostki i mają maksymalny (płaski i równy) moment obrotowy dostępny od ~ 1500- 4000 rpm, więc takie 1.6 z 1.2 nie ma szans. A że kosztuje - to normalna sprawa, dziwne jak by było inaczej - znajomemu trudno zejść poniżej 20l/100 w jeepie - ale jakoś się nie przejmuje zbytnio ;-)
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #13
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          więc takie 1.6 z 1.2 nie ma szans.
                          Osiągi są na podobnym poziomie (moc , V-max). Na pewno 1.2 TSI będzie miało lepszą elastyczność na poszczególnych biegach - to zasługa turbiny.
                          Ale najważniejsza jest trwałośc tego silnika, a tu juz z 1.2 TSI może nie byc tak różowo
                          Silnik jest mocno wysilony i wspomagany turbiną, co oznacza, że często będzie pracował na dość wysokich obrotach. Myslę, że nie odbije się to dobrze na jego trwałości. Wątpię żeby taka jednostka dożyła przebiegu 250 tys km bez naprawy głównej.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #14
                            Zamieszczone przez Big
                            Osiągi są na podobnym poziomie (moc , V-max).
                            Mylisz się i to bardzo. Na papierze wartości max są podobne, natomiast turbo benzyna "ciągnie" od samego dołu i to jest największa przewaga tego silnika. Jak kogoś wiozę 1.4 to często pada pytanie - to jest tylko 122km?.

                            Zamieszczone przez Big
                            Silnik jest mocno wysilony i wspomagany turbiną, co oznacza, że często będzie pracował na dość wysokich obrotach.
                            Niezupełnie, właśnie dzięki turbinie można jeździć tym silnikiem na niskich obrotach, więc raczej to nie to ;-).
                            O wysileniu to właściwie nie ma co mówić w tym wypadku dla benzyny wartości 100-120 KM z litra są w normie. Tym bardziej jeśli oferuje to fabryka ;-)
                            Tak dla porównania dragstery osiągają 1200KM z litra ;-) no ale oczywiście długo tym nie pojeździsz dlatego 10x mniejsza wartość jest jak najbardziej OK
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              Na papierze wartości max są podobne, natomiast turbo benzyna "ciągnie" od samego dołu i to jest największa przewaga tego silnika.
                              ciągnie od samego dołu to znaczy, że się nie dławi?
                              bo miałem okazję już potestować różne auta z 1,8TSI i on tak na prawdę jedzie od jakichś 3tys obr. zresztą jest to dlamnie jak najbardziej naturalne i OK.
                              1,6 też można jeździć na 1000 obrotów
                              tylko po co
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #16
                                1.2 jest szybsze w sprincie do 100 o 1.5 s w O2 katalogowo (10.9 o ile sie nie myle), w polo ten silnik 0-100 to 9.7 sek, głownie przez moment obrotowy 1.6 zamula przy nim. Ponoc silnik jest dosc trwaly dlatego e to STARA 8 zaworowa konstrukcja z 4ma garami do ktorej wsadzili turbo i za bardzo nie ma sie co tam psuc, ale wiadomo, zadna turbina nie jest idiotoodporna
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • grzes74
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 176
                                  • Rapid (NH3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Flame
                                  Ja tam bardziej jestem ciekawy żywotności takiego silnika... :|

                                  Jak 15 lat - 20 lat temu wchodziły silniki 16V - też wszyscy się obawiali o żywotność.... dzisiaj wielu jeździ i nie wnika.

                                  Trzeba się przyzwyczaić. Jak nie wtopią koncepcyjnie lub materiałowo - będzie dobrze.

                                  Ale za to ASO będą miały kolejny challenge- i pewnie pierwsi klienci jacy przyjadą do servisu to będą króliki doświadczalne
                                  pozdrawiam
                                  Grzes
                                  polecam :

                                  www.octavia-forum.de
                                  www.skodacommunity.de
                                  www.briskoda.net........

                                  Komentarz

                                  • Marx
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 865

                                    #18
                                    ofiare 1,4 TSI juz mielismy na forum...

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      Mylisz się i to bardzo
                                      Mozesz mi wytłumaczyć co masz na myśli pisząc te słowa ??? Nie bardzo tu widzę moją pomyłkę, gdy 1.6 MPI ma moc 102 KM a 1.2 TSI 105 KM. Predkość max. o kórej piszę dla 1.6 MPI wynosi 190 km/h dla 1.2 TSI myslę że tyle samo. Więc gdzie ulicha ta moja pomyłka???!!
                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      natomiast turbo benzyna "ciągnie" od samego dołu i to jest największa przewaga tego silnika
                                      kolego a co ja napisałem?? "Na pewno 1.2 TSI będzie miało lepszą elastyczność na poszczególnych biegach - to zasługa turbiny." - kurcze czytaj to co komentujesz !!
                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      O wysileniu to właściwie nie ma co mówić w tym wypadku dla benzyny wartości 100-120 KM z litra są w normie
                                      KOlego jeśli 1.2 TSI nie jest wysilone to nie wiem co jest wysilone
                                      Ja wiem, że dla silników aut sportowych o dużych pojemnościach wyciagniecie z 1 litra poj. 100 KM to norma, ale to jest silnik 1.2 !!! i nie ma bata ten silnik nie pojeździ bez naprawy głównej więcej niz 250-270 tyś km.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • PiterNZ
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 389

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Big
                                        ale to jest silnik 1.2 !!! i nie ma bata ten silnik nie pojeździ bez naprawy głównej więcej niz 250-270 tyś km.
                                        Dlaczego nie ma bata?
                                        A 1,8T to ile jeździ?
                                        Kiedyś dla 1,6 norma była 60 KM, obecnie ponad 100 KM to standard a 1,6 102 KM uważamy za super trwałą jednostkę.

                                        Technologia posuwa się naprzód.

                                        Komentarz

                                        • krzysiek1974
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 323

                                          #21
                                          No nieźle. Jedyny klasyczny silnik bez turbiny to 1,4 16V 80KM Myślę że za kilka lat będzie porządanym autem na rynku wtórnym (dla tych co będą mieli 20kzł i będą się bali napraw turbo za 5kzł w górę).

                                          A dlaczego skoda rezygnuje z super silnika 1,6 i w jego miejsce wprowadza 1,2 TSI? Myślę, że chodzi tu o spalanie (czyli normy emisji CO2) oraz o to, że na serwisie i częściach zamiennych zarabia się lepiej niż na sprzedaży nowych samochodów.

                                          Zresztą co tam, moje 1,4 16V 80KM pali na trasie średnio 6,05l/100km, przyspiesza o niecałe 2sek wolniej do 100km/h od 1,6, podobny do 1,2 TSI silnik ma Renault (TCE) i jest to rewelacyjny silnik (podobno) - więc tylko się cieszyć. Ja bym się nie obawiał że nie da rady, bałbym się kosztów napraw. I to nie samej naprawy głównej po tych 250.000km, ale wcześniej - problemów z turbo...

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #22
                                            Big, zobacz przyspieszenie tych silnikow to bedziesz wiedzial ze 1.6 jest słabszy - pisalem pare postow wyzej turbina = wiekszy moment i bedzie lepiej ciagnac od dołu.

                                            i jeszcze dla wszystkich mistrzow teori:

                                            moje 20V Turbo ma nabite 237 klockow i jezdzi, turbo nigdy ruszane nawet nie bylo.
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • Big
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6389

                                              #23
                                              Zamieszczone przez PiterNZ
                                              A 1,8T to ile jeździ?
                                              1.8 T jest stara konstrukcją jeszcze baz bezposredniego wtrysku i kupy innej elektroniki.
                                              Zamieszczone przez PiterNZ
                                              Kiedyś dla 1,6 norma była 60 KM, obecnie ponad 100 KM to standard a 1,6 102 KM uważamy za super trwałą jednostkę.
                                              O.K. tylko spójrz jak był uzyskiwany ten przyrost mocy Najepirw były to głowice 16V potem układy zmiennych faz rozrządu, ale cały czas bez turbo.
                                              Pozatym , odwołując sie do przywołanego przez ciebie 1.8 T spójrz na różnice w mocach: 1.8 T 150 KM , 1.8 20V 125 KM - czyli przyrost mocy o raptem 25 KM.
                                              Podczas gdy 1.2 normalnie ma ok. 60-70 KM a 1.2 TSI 105 KM czyli przyrost mocy o 35 KM i dodatkowo turbo. Procentowo wychodzi to jeszcze gorzej.
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                jeżeli o mnie chodzi, to w całej grupie VW brakuje mi normalnych ale dość mocnych wolnossących motorów dla normalnych ludzi jak na przykład jakaś dwulitrówka 150KM jak niedostępne już w octavii 2.0FSI, dla mnie lipa i jest to nakręcanie sobie przyszłych klientów serwisów, szukaliśmy teraz auta dla Oli i VW nie ma NIC sensownego do zaproponowania :?
                                                takiego "normalnego" właśnie.
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • krzysiek1974
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 323

                                                  #25
                                                  szkoda ależ ma, chyba że ktoś chce kombi

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...